RIKA DELICIOUS

oct002CULTURE-chochikukyo1美味しいと美しいが比例したり、

多様性と個性が共存することを大事にしている

“Quality Taste and Beauty are in proportion,

and Diversity and Individuality exist together”

rika2015 のコピー

Founder of SuperOrganicFoods. OASISBANK Chairman. A mother of  3 children.

Rika Delicious has lived in North America and France for 20 years. After college in the US, Delicious  engaged in contemporary architectural design and construction PM from 1998 to 2010. Oishi has worked on a numerous well known companies & clients.

Those who Delicious studied during the construction era are Bernard Tchumi, Zaha Hadid, Leonard Newcomb, Hariri & Hariri, etc. In 2002, R.O.I CO., LTD founded as a company that makes use of NASA development software and proposal of structural design technology with excellent design to architects and overseas LLC companies. In 2004 the work involving Delicious was permanently preserved in the Paris · Pompidou Center. Delicious also worked on a large-scale development LLC PM from many small-scale houses.

In June 2015, Delicious was appointed Japan’s representative director of the World Organic Agriculture Asian Federation (IFOAM ASIA), and founded OASISBANK, an international NGO that supports rapidly growing sustainable food procurement in Asia. Establishment of organic banks to support organic spread in Asia and consultation of organic city for administration.

 

Delicious took her steps to Tokyo from 2015 and explore the best strategy of organic diffusion. The encounter with the same intelligent group was born, and SuperOrganic, BENTO NIPPON, ETHICAL BEAUTY CAMP labels are released one after another.

In December 2016, Delicious evolved SuperOrganic Foods into Super Organic Holdings K.K. and announced the “Ethical Convenience Store New Business Style”, Delicious is also promoting the creation of the Ethical Beauty Camp at the same time and is striving to realize the social impact left in 1 trillion yen industry and the Millennium generation as an organic and ethical leader company in Asia.

“Discovery”    “Innovation”    “A Positive from 0”

はじめまして、リカ・デリシャスです。

好きな言葉は、”発見”   “進化”   “A Positive from 0” 。好きな野菜はオクラ。2度の結婚で3人の子供に恵まれ、仕事とママ業の両立はライフワークとして向き合っています。

経営者だった父の影響で、有限会社を23歳の時に設立しました。その後3つの会社設立、2つの会社継承を得て、現在はスーパーオーガニックHD株式会社の代表を務めています。

スーパーオーガニックを創設して6年目に入りました。2017年3月現在、世界が全世界の人口を食べさせ続けられる唯一の方法は、スーパーオーガニックだと、ミレニアムインスティトゥートのハンス・ヘレン博士が発表されたのは2015年です。この真意と裏付けを私なりに模索し答えをだしてきている6年です。

Growing Nerd with APPLE & MATH

生い立ちを少しご紹介します。アメリカのボーディングスクール時代に、アイスホッケー選手だったことがいまの私を形成しているといっておかしくないほど没頭しました。その頃すでに、人の役に立てる人になりたいと思い、建築家への道を進みます。そして、初代appleをこよなく愛したこと、大学生の時には、建築設計用の3Dアプリを学んだ3次元オタク第1期生。3Dアプリがニューヨークのコロンビア大学の大学院に導入されたとき、ロードアイランド州 Rhode Island School of Designの2年生だった私は、一時転校を決意、大学院のコンピューターがいじれる環境を求めたほど建築&コンピューターオタクでした。私の後輩にAIRBNBの創設者のBrianがいるのは決して不思議なことではありません。その頃、日中はダウンタウンでHariri & Hariri Architectsというイラン人姉妹が経営する建築デザイン会社でインターンをしながら働き、コロンビア大学の夜間学校に通い、物理学部のインド人男性留学生4名とハーレムで共同生活する生活を送りました。このHariri & Haririというイラン人姉妹は、50年前にイランから家族でアメリカに移民しました、理由はイランでは女性が教育を受けたり好きな職業にすらつけないことを懸念したご両親の決断だったそうです。朝昼晩のカレー生活はパンツにまでカレーの匂いが付いていたため、NY時代は色気がなく彼氏に恵まれなかったおかげで学業にとても集中できました。

from Integration to SuperOrganic
その後、建築デザインと構造解析で20代のキャリアを積み、その分野に特化した会社を経営することになります。構造解析や構造設計がまだまだ下請けという認識の社会体制の中で、構造設計の概念の構造改革に一石を投じれたんじゃないかなと考えています。その価値をいち早く見出したのはフランスでした。その評価が日本で皇居の中の建物を設計させていただく機会につながっていきました。とても忙しい30代前半までを走り抜け、1回目の結婚と長男を出産してから、食育を中心としたオーガニックな生活がはじまり、図面や飛行機のかわりに赤ちゃんと食卓が人生の中心にシフトします。子育てが本当に大変で、仕事と育児の両立が難しいと目の当たりにした時期でもありました。その後、北海道への移住と、スーパーオーガニックとの出会いがあり、今の活動へと徐々に発展していきます。

Turning point at BIG 40

40歳を迎える時、オーガニック普及の側面から日本とアジアの架け橋にとオファーをいただき、2015年6月に韓国にて世界有機農業アジア連盟の日本代表として、女性としては初めての理事に就任したり、行政のオーガニックシティ創発&啓蒙をお手伝いしたり、人生で初めて、国際社会活動を通して勉強させていただきました。そこで学んだことは、ヨーロッパと北米中心に推進されてきたオーガニックの需要がアジアでも急激に伸びているということです。その学びが、社団法人OASISBANK(Organic Asia Super Innovative Supporters )というオーガニック銀行の設立に至ります。

オーガニックの普及に必要な考えは=自らの意思で考え、選択したくなる自発的な行為だと思うんです。無条件に地球に優しくて、次世代が受け継ぎたい、人類の進化と生活基盤

Revolution happens only from the bottom

tomatohunterrika

img_4736

rikasignature2017.3.15  リカデリシャス  拝

過去のインタビュー記事:MYLOHAS インタビューリカ instagram  , リカ blog,

 

FOOD FOR FUTURE BY SUPERORGANIC
SUPER-ORGANIC.JP

2 Comments Add yours

  1. mizue says:

    こんにちわ。ブログへのコメントありがとうございます。レシピ、動画などで協力できそうでしたら、またご連絡下さいませ。
    美味しそうなお野菜が沢山ですね。。。

    Like

  2. mizueさん、こんにちは。
    お返事大変遅くなりすいません。サイトを開設後使い方を学びながらでメッセージへの返信欄がやっと見つかりました!お料理や野菜の動画に興味があります、なにか普段撮っていらっしゃるサンプルがあれば教えてください!
    SOFコンシェルジュ

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s